Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Peppen är total!

Kategori: Allmänt

Gah, peppen är total! 
 
Har börjat styra upp manuset enligt min hemmasnickrade Lisa Cron-mall. Känns så sjukt bra och som helt rätt väg för mig som fortfarande är så otroligt förvirrad kring detta manus.
 
Fick superfin, och matnyttig, respons på senaste textinlämningen i vår lilla textgrupp också. Vilket tillsammans med att jag själv gillade slutet så mycket när jag gick igenom det förra veckan gör att jag har en bra känsla nu. 
 
Men mest pepp av allt är ändå att jag bokat in en ny skrivaresa tillsammans med samma kompis som jag åkte med förra våren! Då i maj. Nu blir det redan i mars. Inte lika mysig årstid men desto bättre fokus på att hålla sig inne och skriva, inte för att vi hade dåligt fokus förra året men ändå... Hotellen var billiga i Västerås så det blir det den här gången. Längtar! 
 
Så här långt har jag kommit i uppstyrningen av manuset (alla frågor jag besvarat är grönmarkerade).
 
 
 
För er som har bra ögon och kan läsa titeln så är det alltså det gamla arbetsnamnet på boken som ni ser. Och inte senare uppdaterade varianter. Kärt barn har många namn passar bra in på detta manus. Mitt andra manus har inte alls bytt namn så här många gånger. 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-01-29 | 10:58:42
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Det låter alldeles underbart med en skrivarresa. Själv har jag egentligen inga kompisar som skriver, men det vore kanske inte så dumt att åka iväg på egen hand en liten stund. Härligt att få ägna sig helhjärtat åt skrivandet.

    Och vad roligt att det känns så bra! Känns det så bra, så ÄR det bra - det är jag helt övertygad om!

    Svar: Tack! Ja det är dessutom min kära make som skriver med mig så blir extra trevligt :) Skulle gärna åka själv också iofs men tycker det går lika bra att bara sätta sig på biblioteket eller nåt café om det bara är jag än så länge.
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: