Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Lockbete

Kategori: Allmänt

Har ett väldigt bra lockbete för att hålla tempo i genomdragningen nu och det är att jag så gärna vill sätta ligger och styra upp strukturen och vissa karaktärer som jag planerar ska byta funktion och relation till hu huvudpersonerna. Tror det kommer bli såå bra men man vet ju inte förrän man har prövat... Hade dragit igenom lite drygt 85% av manuset nu igår så nästa vecka borde jag kunna hinna klart tycker jag med den biten tycker jag. Hoppas på det i alla fall.
 
Igår blev nyheten om att jag sagt upp mig äntligen offentliggjord på jobbet. Det dröjde ett tag av olika semesterrelaterade anledningar men nu behöver jag inte mörka något mer. Riktigt skönt! 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2018-01-10 | 08:12:42
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Vilken bra erfarenhet sedan, när ett bokkontrakt kommer, då vet du redan att du tycker det är roligt att arbeta om en text och behöver inte drabbas av panik :-)

    Svar: Precis ;)
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: