Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Läshelg

Kategori: Allmänt

Alla helgens planer (påhälsning hos svärmors hästar med ridning för barnen, kusinmiddag, simhallsbesök) inställda pga sjukdom/förkylning med lätt feber hos en i familjen. Istället blir det soffhäng som innebär att jag får sitta och läsa hela helgen medan sjuklingen kollar på you tube. Förhoppningsvis får man se lite från konståknings-EM i eftermiddag också! 
 
 
Tyvärr har två av de skrivhandböcker jag beställt blivit försenade. Annars hade jag kunnat frossa i dem imorgon när denna klenod kommer vara utläst! Men har andra verk på lut så ingen panik på läsfronten! 
 
Lyssnade på Rebecka Edgren Aldens råd att läsningen faktiskt som allt annat behöver prioriteras för att bli av. Tidigare har jag mest sett det som nånting man gör när man har tid över. Gissar att detta synsätt bara hängt med från tiden innan jag började skriva och satsa på detta. Dags för en förändring, nu ska läsning prioriteras! 

KOMMENTARER:

  • Rebecka Edgren Aldén säger:
    2018-01-28 | 20:52:07
    Bloggadress: http://blogg.edgrenalden.se

    Precis så! Man måste bestämma sig för att läsa. Planera in det. Precis som träning! Hur kul och givande det än är när man gör det så kan det vara svårt att komma igång. Därför både tränar och läser jag disciplinerat, väntar inte på "lust" ;-)

  • Rebecka Edgren Aldén säger:
    2018-01-28 | 20:52:07
    Bloggadress: http://blogg.edgrenalden.se

    Precis så! Man måste bestämma sig för att läsa. Planera in det. Precis som träning! Hur kul och givande det än är när man gör det så kan det vara svårt att komma igång. Därför både tränar och läser jag disciplinerat, väntar inte på "lust" ;-)

Kommentera inlägget här: