Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Förlag - skärp er!

Kategori: Allmänt

Måste alla förlag vara så jäkla neggiga! Varför inte testa att svara ”ja gärna” nån gång som omväxling. Det är faktiskt roligare! Lev lite! Jag lovar detta kommer bli sååå bra!! 
 
Verkar som om många tömmer sina refuseringshögar den här veckan! För varje refusering jag får från ett förlag ska jag fan skicka in två nya manus, tro inte att ni blir av med mig! 
 
Kom igen nu då!! 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-01-10 | 21:03:06
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Hahaha! Visst känner man så! Förlagen kan verkligen kännas neggiga och rentav fientliga. Jag hatar det! Fy fan, vad jag har fått många pissiga standardrefuseringar, som förstört min dag - eller vecka/månad/år!

    Här kommer den glada nyheten: De säger "ja gärna" ibland. Det händer faktiskt! Det hände mig och det kommer att hända dig, bara du gör precis som du redan har tänkt.

    Svar: Tack för pepp, solskenshistorier behövs sannerligen i detta tradiga mörker!
    Helena Dahlberg

  • Annika säger:
    2018-01-11 | 08:15:02
    Bloggadress: http://nastasida.blogspot.se

    Haha, det här inlägget gjorde min dag :-D

    Svar: :)
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: