Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Dags igen!

Kategori: Allmänt

Idag är det äntligen dags att återse manus. Har inte varit inne i det sedan före semestern (förutom inlämningen till textgruppen då men det gills inte). Känns rätt nervöst faktiskt.
 
Planen är att fullfölja den ”snabba” genomdragning som jag påbörjade i höstas och sedan detta mig ner med strukturen och applicera alla bästsäljargrejer, dramaturgiska kurvor och all annan teori jag tagit till mig och sätta strukturen, tema, karaktärer osv. Kommer bli en hel del ändringar vet jag redan nu men till det bättre och det kommer vara värt det. 
 
Hoppas kunna sätta plattan i mattan nu och få så mycket jag bara kan gjort före påsk. Ska bli spännande att se vad det kan bli av detta manus efter den totala manglingen det ska igenom. Har massa idéer och en bra känsla just nu i alla fall! 
 
Igår kväll blev det brasa, så himla mysigt! 
 

KOMMENTARER:

  • Sara säger:
    2018-01-08 | 22:39:05
    Bloggadress: http://www.saralinneamolin.wordpress.com

    Å, vad roligt! Det låter som att du har mycket jobb framför dig, men det är så skönt att gå in med den där positiva känslan. Hoppas att den håller i sig!

    Svar: Ja, kommer bli stor skillnad men sjukt mycket bättre så det känns kul!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: