Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

25-sidor...

Kategori: Allmänt

Nedräkning! Nu är det 25 sidor kvar av manus att ta mig igenom denna vecka. Sen kan jag äntligen börja redigera på djupet! Äntligen ska jag få göra mina fina karaktärer i manuset rättvisa. Dök dessutom över en helt fantastiskt passande titel till manuset på Facebook igår så nu har jag ytterligare ett nytt arbetsnamn på det (har tidigare skickat in det med två olika namn så alltså inte första gången det byter.) Men titlarna blir bättre och bättre och den här titeln är helt klockren och måste ha bästsäljarpotential, annars äter jag upp min hatt (tur att jag inte har någon...) Den sammanfattar hela tanken med boken supertydligt i två enkla ord. 
 
Så nu ska jag försöka flyga fram över texten trots en överväldigande trötthet. Har dessutom ett bokpaket som väntar på mig på postens utlämningsställe, måste hinna plocka upp det till helgen så har jag nog ytterligare skrivtips på ingång om jag minns den beställningen rätt! 
Kommentera inlägget här: