Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Tåglektyr fixad!

Kategori: Allmänt

Denna blev det efter kriterierna
- liten & lätt att bära,
- relationsroman och
- verkar bra. 
 
 
Inte mycket skrivet igår pga. telefonsamtal från gammal god vän som var värt att prioritera. Och på hemresan en mental trötthet efter jobbig dag. Sen har jag väl tagit mig in i ”mitten” av manuset nu, om man med mitten menar allt som inte är början eller slutet. Vilket nog alltid känns lite tyngre än inledningen då man är taggad och på G. Bytte till och med ut ett av veckans skrivpass till responsarbete istället vilket är rätt ovanligt. Men sååå roligt! 
 
Men, taggad på fredag är jag däremot! Hunden mår bra igen som tur är. Harmoni råder. Allt är frid och fröjd. Kanske blir det några förlagsutskick ikväll, ska ju skicka några varje månad enligt planen och nu är det inte mycket kvar att lira med. 
 
Var trafikvakt vid skolan imorse som man får vara några gånger om året. Så deppigt att se hur hänsynslöst vissa kör trots att det är precis utanför skolan med massa skolbarn som rör sig längs gatorna. Men å andra sidan roligt att morsa på föräldrarna och hinna snacka lite med vissa också. Tar man sig sällan tid till annars... Glädjande också hur trevliga barnen är och hälsar glatt även de lite äldre. Denna korsning stod jag vid i 40 min imorse iklädd varselkläder. Burrrrr.
 
 
Kommentera inlägget här: