Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Story engineering

Kategori: Allmänt

Nej nu ger jag upp denna bok efter att ha skummat/bläddrat mig igenom. Puh, så amerikanskt dravlig och plågsam läsning. Rätt luddig dessutom och inte alls lika konkret som mina favoriter hittills Lisa Crons Story genius och The bestseller code. Men gillar man vändpunkter och akttänk så finns en hel del tips, kanske matnyttiga vad vet jag. Det sättet passar bara inte mig (just nu). 
 
Detta blad marknadsför de som det kraftfullaste skrivverktyget på en enda sida som du någonsin kommer att se. Suck, bara denna skrävliga rubriken får en helt avtänd. Här är länken i alla fall:
 
 
Kommer från denna hemsida:
 
 
Boken kan om något kanske vara bra som uppslagsverk men den är omöjlig att läsa från pärm till pärm. För mig i alla fall... 
 
Fortsätter redigera. Går väl helt ok. Klar med kap 5 nu för den här gången i alla fall, alltid nåt! 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2018-02-13 | 10:05:48
    Bloggadress: http://nastasida.blogspot.se

    Har inte läst någon av böckerna, men känner spontant att Story Engineering får vara. Tog mig knappt igenom bladet.
    Lycka till med din fortsatta redigering!

    Svar: Tack, bra beslut där ang boken...
    Helena Dahlberg

  • Elin Säfström säger:
    2018-02-13 | 12:33:16
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Ja jesus. Tackar ändå för länkarna - jag kan behöva all hjälp jag kan få.

Kommentera inlägget här: