Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Nu gick det snabbt!

Kategori: Allmänt

Oj nu gick det snabbt plötsligt. Flera kapitel framåt igår. Men tyvärr inte för att jag själv var så fantastiskt bra utan snarare för att kapitlen inte hade så mycket innehåll att jobba med.
 
Blev några så gott som tomma sammanställningssidor där. Samtidigt så kan det ju inte vara full fart framåt på alla fronter hela tiden utan vissa lugnare partier behövs. Frågan är om det passar bra här i kapitel 7-9? Alla kapitlen gör i alla fall nånting för att föra storyn och relationerna mellan karaktärerna framåt så det var inget av dem som jag omedelbart kunde stryka i alla fall. Får väl se när tempot går upp igen framöver och beroende på det kanske justera till det lite grann sen. 
 
Hamnade på denna lista över litterära genrer igår som var så inspirerande!
 
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kategori:Litterära_genrer
 
Hittade många jag inte tänkt på fanns och fick genast ett gäng nya idéer inför kommande bokprojekt. Mest sugen blev jag på ”Medicinsk thriller”. Jag som älskar medicin och till och med pluggat biomedicinsk analys på Karolinska Institutet en gång i tiden. Ska försöka hitta nån bok inom genren att läsa! Det finns faktiskt ett litet stråk av medicinsk thriller, eller i vart fall ett medicinskt mysterium, i min relationsroman som jag jobbar med just nu. Så jag har varit och nosat lite på området...
 
Hunden fick plötsligt för sig att inte bajsa på hela dagen igår och istället väcka mig genom att slicka i örat så han fick gå ut och skita vid halv tre inatt istället. Svårt att somna om sen. Får hoppas att detta inte blir någon vana. Han är ju ”tonåring” nu så lite strul är väl att vänta... Men grannen satt uppe och kollade OS såg jag när jag var ute. Galet! Och inte utan att jag blev lite sugen jag med när jag ändå inte kunde somna om. Men inte tillräckligt för att vilja flytta över till soffan... 
 
I helgen blir det väl lite mello och allmänt häng. Har inga direkta planer förutom barnens tre aktiviteter. De vill gå på bio också så det kanske vi slår till med på söndag. Veckorna går fort nu och det är så mysigt i denna jobbmässigt varva ner-fas det är när man ska göra sig själv överflödig. Tar mig tid att fika med kollegorna på jobbet nästan varje dag. Väldigt trevligt. 
Kommentera inlägget här: