Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Grovplanering klar

Kategori: Allmänt, Redigera, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Den 1 februari och grovplaneringen är klar. Idag börjar jag med de konkreta kapitlen och att styra upp/planera dem! Får se hur det ska gå. Hoppas på samma flyt här som tidigare i veckan. 
 
Igår jobbade jag hemma så då blev det inget gjort på skrivfronten. Men det var mysigt värre, min man pluggar på distans för tillfället så vi hängde tillsammans i soffan! 
 
 
 
 
Nackdelen är att valpen tuggade sönder mina fina, fina glasögon när jag la ifrån mig dem och gick på toa. Så nu måste jag lösa det på nåt sätt. Försöker kisa mig fram tills vidare. Som tur är skriver jag bra utan att titta så behöver inte stirra supernoga när jag skriver i alla fall. Problemet är som störst när jag ska läsa, då är det svårt att gena... 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-02-01 | 15:21:57
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Inte lätt att vänta på förlaget. Inte lätt att vara utan glasögon. Men vad mysigt ni verkar ha, trots allt!:)

    Svar: Ja lite mys är alltid bra!!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: