Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ett avslutat kapitel

Kategori: Allmänt

Puh, avslutade ett av de jobbigare kapitlen igår. Sjukt skönt!
 
Stressar lite över bristen på bra lektyr till helgens tågresor Göteborg t o r. Har förvisso sällskap på tåget men snackar man hela vägen? Ska jag ta med mig datorn? Kommer mitt sällskap ha med sig datorn? Många frågor. Tar nog med mig datorn ändå. Tänk om mitt sällskap missar tåget eller blir akut sjuk. Så sitter jag 8-10 timmar själv på tåg utan dator. Nej, måste ta med den. Något sånt vore olidligt plågsamt! 
 
Den här veckan är fullmatad med låååånga svåra möten så den kommer gå fortare än kvickt. Kan inte fatta att halva februari har gått redan. Drygt. Gläds för barnens skull eftersom sportlovsvädret ser ut att bli bra ur vintersportssynpunkt. Vi jobbar dock då semesterdagarna är slut. Tar ut den sista till dotterns födelsedag i mars. 
 
Ser fram emot att snart sätta mig på tåget och skriva igen! På ett nytt (eller ja, nygammalt) fräscht (förhoppningsvis...) kapitel :)

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-02-20 | 14:05:43
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Klart som fan att du ska ha med dig din dator! Något annat vore otänkbart. Ha en trevlig resa!

    Svar: Tack, känns helt rätt nu. Skönt att komma till ett beslut ;) Puh!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: