Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Börjar bli ”vuxen”?

Kategori: Allmänt

I helgen var första gången det kom ett nytt skrivpodavsnitt  (skrivdrömmar; hitta den perfekta början på din bok), som jag inte alls blev sugen att lyssna på. Annars brukar jag kasta mig över allt sånt jag stöter på och vänta otåligt på att det ska släppas något nytt. Men denna gång kändes det helt ointressant, som något jag redan har all koll jag behöver på. En milstolpe, första gången jag känner mig så pass självsäker inför något skrivrelaterat. Kändes riktigt bra :) 
 
Redigeringen tuffar på som den ska. Ett kapitel om dagen och det är ju bra. Kanske kan jag öka tempot sista veckorna på jobbet då det förhoppningsvis det mesta är avslutat/överlämnat till annan och det är lugnare så man kan ha lite ork kvar på kvällen sen också...  
 
Idag jobbar jag hemma så det blir skrivpaus. Längtar till skrivpassen imorgon!! 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-02-14 | 10:25:46
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Vilken känsla - och med all säkerhet berättigad! Kanske har det att göra med att ett förlag tydligt visat att det du gör är bra?

    Svar: Ja kanske det, det har du nog rätt i!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: