Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Nyårsförberedelser

Kategori: Allmänt

Som traditionen bjuder firar vi nyår hemma hos oss. Förberedelserna började redan i förrgår med besök på Systembolaget. Igår storhandling och idag förberedelser för den ambitiösa middagsmenyn. På nyår vill jag utmana mig själv och testa nytt. Resultatet har minst sagt varierat men idag har jag höga förhoppningar på att få in en riktig tiopoängare! 
 
Satsar på hållbarhet och en meny helt utan rött kött. En asiatisk buffe  närmare bestämt med en laxtartar till välkomstdrinken, en havscocktail till förrätt och en limepanacotta till efterrätt. Huvudrätten blir som sagt buffe med bland annat tonfisk, lax, brysselkål, sparris och kyckling med alla möjliga spännande inläggningar och tillbehör. Risk för uttröttade smaklökar för det blir mångsidigt och rätt starkt. Riktigt spännande och superfräscht! 
 
Här ser ni planeringen, alla rätter har sin egen lapp. Det jag fått gjort idag är rosamarkerat, övriga moment tidsplanerade. Får se om planeringen håller :/ Gör den det blir det en grym dag och kväll. 
 
 
Nu ska jag slappa i soffan framför Netflix-filmen Julgåvan som förhoppningsvis ger rätta fel good-känslan.
Kommentera inlägget här: