Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Julstök No 1

Kategori: Allmänt

Började preppa lite inför julfirandet med något enkelt som samtidigt är superjuligt och gott. Kolan. Koka knäck och kola är bland det bästa jultider jag vet. Så skönt att stå och stirra på den puttrande smeten och provsmaka smeten tills den är perfekt. Kolorna blev mycket lyckade, så får se om några överlever ända till julafton :/ 
 
 
Annars funderar jag vidare kring manuset, ska nog försöka mig på att ha bara ett perspektiv ändå. Det är arbetshypotesen. Hittar inga pekpinnar emot så borde ju funka.
 
Skriva och tänka samtidigt verkar vara ett vinnande koncept för mitt skrivande just nu. Har redan 17 485 tecken i dokumentet. Vilket är de två första kapitlen, sista kapitlet och lite tankar kring vissa av kapitlen däremellan. Typ ”Han åker dit, hon gör det, som leder till det och slutar med det.” Cirka två till tre textstycken per planerat kapitel. Gillar verkligen detta arbetssätt. Enkelt och lustfyllt växer det fram en berättelse bit för bit. 
 
Bör väl nämna att det droppat in en refusering under veckan som inte rört mig nämnvärt i ryggen. Är luttrad vid det här laget, tyvärr. 
 
Igår var det luciatåg på skolan, så otroligt mysigt! 
 
 
Till höger i bild en av pedagogerna som klätt ut sig till julgran :)
 
Fredag igen, veckorna går alltför fort. I helgen är det födelsedagskalas för en av mina brorsors ena barn, gymnastikuppvisning samt glöggbjudning hos några nära vänner som gäller, utöver de vanliga aktiviteterna. Ingen större gissning att helgen kommer försvinna iväg rätt fort... Sen blir det paus på aktivitetsfronten några veckor vilket blir skönt.
Kommentera inlägget här: