Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Helgstämning!

Kategori: Allmänt

Igår gav jag upp! Inget mer skriv i år (på jobbresorna i alla fall, kanske andan faller på i mellandagarna...).
 
Går in i holiday mood, läser, lyssnar på podd eller radio. Låter tankarna flöda helt fritt. Fixar med annat jag ligger efter med.
 
Känns skönt att börja varva ner och framförallt välbehövligt. Igår var jag ett vrak, illamående, ont i huvudet, sur osv. Tid för återhämtning. Passar riktigt bra att dottern är febrig idag så jag får vara hemma och mysa med henne även om det dessvärre blir vob istället för vab.
 
Ser fram emot att summera skrivåret 2018 i något blogginlägg framöver, vad har jag gjort i år? Det minnet är minst sagt luddigt.
 
Nu kan jag pusta ut lite jobbmässigt också. Några krångliga ärenden kvar som jag hoppas det inte hinner hända så mycket i före den 10/1 när jag slutar, men vi får väl se hur det går med det... 
 
Däckade framför TV:n igår kväll och klämde Netflix-produktionen A Christmas Prince, både ettan & tvåan. Kan rekommenderas varmt för feelgood romance som möter julen. Perfekt att slappa ihop framför (om man bortser från vissa onödiga tongångar i filmmusiken som irriterar här och var...)
Kommentera inlägget här: