Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Som på beställning

Kategori: Allmänt

Som på beställning fick jag en responsgrej igår, tack!! Universum är på min sida med sin tajming. 
 
Konstaterar att uppdraget att ge respons/input på en positiv refusering är sjukt mycket svårare än att bearbeta en man själv har fått. Även om det handlar om ett manus jag gett feed back på många gånger om i otaliga redigeringsvändor under flera års tid och borde kunna utan och innan lika bra som ett av mina egna. Men det blir en helt annan grej när det inte är man själv som har skrivit ändå. En rolig utmaning!
 
Och så glada nyheter det är med positiva refuser till sina skrivarvänner! Heja er alla där ute, hoppet lever så länge man inte ger upp! Nu kan jag bara inte gå runt och vara sur längre :) 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-08-29 | 12:29:33
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Absolut! Positiva refuseringar ÄR vägen till utgivning. Man ligger liksom på kanten och ska bara tippa hela vägen över. Heja vem det nu gäller! Och dig:)

    Svar: Ja, men shit vad svårt det är att tolka vad de är ute efter utan att få träffa personen ifråga och diskutera/kontrollera att man uppfattat rätt. Känns nästan som man famlar ännu mer i mörkret och lika gärna kan sabba alltihop som att förbättra det:/
    Helena Dahlberg

  • www.nastasida.blogspot.se säger:
    2018-08-29 | 20:35:45

    Universum levererar! Blir faktiskt oproportionerligt pepp av att läsa om en främling som fått positiv refusering :-D Goda nyheter att vi är flera som kämpar på med manusskick :-)
    /Annika

    Svar: Japp, man är inte ensam i den kampen!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: