Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Sista chansen

Kategori: Allmänt

Satt och funderade över nästa steg igår när jag insåg att nästa vända med utskick av deckaren är den sista. Sen har jag gått igenom alla förlag/agenter på topplistan.
 
Får jag inte napp då så får jag tänka om strategin. Skriva om manuset kapitalt och skicka igen, eller skicka som det är till andra typer av förlag (hybrid) eller till och med överväga egenutgivning kanske? Lägga pengar på en lektör? Hjälp! Hoppas slippa tänka på detta. Det är för tråkigt och trist.
 
Men med det i bakhuvudet så kommer jag nog ändå gå igenom deckarmanuset en gång till och se om jag kan göra några förbättringar inför den här sista av de planerade utskicksrundorna. Kanske finns uppenbara uselheter som jag kan se först nu när det gått låååång tid sedan jag var inne i manuset senast. Kanske har jag lärt mig något under sommarens redigering av relationsromanen också, vem vet? 
 
Så idag blir det sid 1 i deckarmanuset som får inleda arbetspasset. 
Kommentera inlägget här: