Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Denna berg- och dalbana

Kategori: Allmänt

Alltså denna berg- och dalbana det är att skriva. Har aldrig gjort nåt förut som varit i närheten av så täta känslosvängningar. Men igår gick det i alla fall bra med redigeringen igen och allt kändes tipp topp. Får garva lite åt mig själv här som blir så engagerad i detta manus. Men jag gillar känslosvängningar, det ligger för mig och har alltid varit sån. Hoppas rida på den positiva vågen idag också. 
 
För att summera augusti har jag redigerat 123/324 sidor av deckaren, gjort några förlagsinskick av relationsmanuset och redigerat ”klart” relationsmamuset efter den respons jag fick av förlagets lektör. En månad att vara nöjd med! 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2018-08-31 | 08:49:30
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Oj, så produktiv du har varit under augusti! Och vilka fina bilder från igår, tycker du verkar bo på ett så fint ställe :-)

    Svar: Tack, vi bor suuuuperfint och är så lycklig för det! Alltså det lät ju väldigt produktivt när man la ihop allt. Roligt att bli överraskad åt det hållet ibland :)
    Helena Dahlberg

  • Elin Säfström säger:
    2018-08-31 | 09:30:02
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Helt fantastiskt jobbat ju! Och tänk att ha skrivit en deckare. För mig känns det i stort sett omöjligt.

    Svar: Tack, ja det är tur att vi alla är olika!!
    Helena Dahlberg

  • Skriva läsa leva säger:
    2018-08-31 | 19:46:52
    Bloggadress: http://skrivalasaleva.wordpress.com

    Jättebra jobbat! Och att du får till det trots berg-och-dalbanekänslan säger väl en hel del om att detta ändå är något du verkligen brinner för. :)

    Svar: Ja, har en faiblesse för självplågeri (psykiskt alltså enbart) som kommer väl till pass i skrivvardagen :/
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: