Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Utcheckad från det gula pensionatet

Kategori: Allmänt

Då har jag läst ut Per Wästbergs ”Det gula pensionatet”. Kan rekommendera den till alla som är skrivintresserade och liksom jag inte hade läst något av honom tidigare.
 
Lite märkligt till en början att där inte fanns någon traditionell historia att klamra sig fast vid men när man kom in i det var boken ändå en härlig läsupplevelse. Språket så speciellt att han själv uttryckligen adresserar frågan mot slutet. Den var riktigt inspirerande!
 
Han var dessutom en av min mormors favorit författare så hans bok väckte många trevliga minnen av henne till liv också. Hon skulle antagligen bli oerhört förvånad om hon fick höra att jag skrev och försökte bli författare, där på andra sidan där hon befinner sig nu sedan några år. Hon älskade att läsa och levde i stort sett för det, inte minst sina sista ca tio år efter att morfar dött och hon bodde ensam. 
Kommentera inlägget här: