Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Titelstöld!

Kategori: Allmänt

Oh No!! Min titel är i det närmaste stulen av en bok publicerad maj 2018! Märkte detta när jag skulle bokshoppa och som vanligt testkörde mina titlar i shopen. Fy fasiken vad surt! Storyn är dessutom lik, även om den publicerade verkar vara betydligt mer mainstream än min.
 
Må denna boken dö och falla i glömska inom några veckor nu då. Dööööö du onda bok!
 
Måste börja leta ny titel till min dock. Surt!!! Kommer inte heller skicka manuset till det förlaget. Eller ska jag kanske det eftersom de ger ut liknande titlar? Skulle kännas lite skumt dock... 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2018-04-30 | 07:49:08

    Shit, jag har varit där😩 Så himla SURT!! Men kör bara💪🏻 I det här läget är titeln dessutom bara en arbetstitel, som du lugnt kan ha kvar vid inskick om inte den andra boken är vrålkänd.

    Svar: Ah tack, det är sant att den kanske kan vara kvar vid utskick till och med. Ska försöka att inte göra en höna av en fjäder här.
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: