Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Hej igen manus!

Kategori: Allmänt

Hur kan påsklovet rimligtvis vara över?! Nu vet jag inte när det blir semester igen, troligen en bit in i juli. 
 
Men får i alla fall återse manuset. DET känns som en evighet sen om inte annat. Målet för veckan är att skriva klart det sista kapitlet och få grepp om listan med saker som återstår att ta tag i, inklusive att försöka bedöma hur mycket jobb det är kvar och hur jag ska angripa de olika bitarna. 
 
Hade med mig denna godbit på resan men kom inte längte än så här :/ Skidåkning gör en trött om kvällarna... Ett av mina favoritkortspel till vänster, en hård förlust (jag är alltså H).
 
 
 Och av alla låtar som passerade efter ca 10 timmar i bilen var det förvånansvärt nog Kicki Danielssons Papaya coconut som fastnade. Så kan det vara. Ska försöka få in en papaya och en kokosnöt i manuset, gillar att slinka in med musikreferenser lite här och där. 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2018-04-09 | 10:03:39
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Plump! Det var länge sedan jag spelade, måste ta tag i kortspelandet igen, är ju jättekul :-)
    Kul att få återse manuset också, låter himla motiverande för att inte bryta ihop över att börja om att jobba.

    Svar: Ja, älskar att spela kort!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: