Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Genomläsning?!

Kategori: Allmänt, Förlagsinskick, Redigera, Roman, att skriva, dagbok

Kan inte riktigt tro att det är sant. Men i fredags när jag gick igenom att göra-listan så visade det sig att allt utom tre grejer redan var avklarat! Måste haft det i bakhuvudet på nåt sätt under redigeringsrundan och fixat utan att tänka på det eller nåt. 
 
Och dessa tre saker är sådant som jag behöver plöja texten för att fixa generellt (exempelvis ”den eviga hösten”, dvs justera till årstiderna då den sträcker sig över ett drygt år men det ändå är höst i de flesta scener) eller fundera lite till över. 
 
Så idag börjar genomläsningen. Riktigt pirrigt att se hur det känns att läsa igenom allt! Kommer redigera smågrejer jag stöter på under tiden tänker jag (+ årstiderna) så får vi se hur mycket annat som kommer upp till ytan. Kan man hoppas på förlagsutskick i mitten av maj kanske!? Pretty please!!!!

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2018-04-16 | 11:01:18
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Haha! Jag tycker att det låter suggestivt med den eviga hösten:) Schysst hursomhelst att förlagsutskick inte känns så avlägset!

    Svar: Smart där, jag kan låtsas att det är meningen :)
    Helena Dahlberg

  • Sara säger:
    2018-04-16 | 21:27:58
    Bloggadress: http://www.saralinneamolin.wordpress.com

    Härligt att inse att flera punkter redan kan bockas av! Låter klurigt med årstidsfix, ser fram emot att höra hur det går/hur du gör! :)

    Svar: Hm, jag hoppas på att det blir enkelt att fixa årstiderna. Bara byta paraplyer mot solglasögon osv. Men vi får väl se....
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: