Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

En tredjedel

Kategori: Allmänt

Ja! Idag firar jag att en tredjedel av boken är genomgången och i presentabelt skick! Skulle hålla utsikt efter en vändpunkt på 25 % men tror inte det kom någon. Var antagligen den där med karaktären som dök upp lite innan som utgjorde den vändpunkten trots allt, för att försöka pressa in textmassan i någon sorts mall... 
 
Matar på, allt verkar lugnt och sansat i manuset. Inga överraskningar (för mig, förhoppningsvis massa roliga överraskningar för förstagångsläsaren!). 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2018-04-25 | 08:51:45
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Bra jobbat med manuset!
    Ibland överväger jag att anlita en lektör till att bara leta och analysera vändpunkter i ens manus, jag tycker vändningarna är väldigt svåra att greppa.

    Svar: Ja det hade varit nyttigt att få den hjälpen! En vacker dag ska jag unna mig och något av mina manus en lektörsläsning och hoppas komma ihåg att be dem göra detta då!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: