Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Alternativ försörjning

Kategori: Allmänt

En post på Edgren Aldens blogg fick mig att börja fundera kring vad man egentligen ska försörja sig på om man har lyckan att lyckas bli författare. De flesta verkar ju inte försörja sig på att skriva böcker i alla fall.
 
Lektör eller redaktör skulle jag tycka var superroligt. Är van att hålla kurser så skulle nog relativt lätt kunna göra det också, om jag fick chansen. Men allt sånt tar ju väldigt mycket tid från det man egentligen vill göra, skrivandet. Så man får nog bara inse att man aldrig kommer att kunna skriva på heltid.
 
Men kanske om man har supertur, tajming och jobbar på kanske man kan röra sig inom den sfären på heltid. Vore så nice! Ska ha det i bakhuvudet idag när jag redigerar! 
 
Klipper in en länk här, mest för min egen skull om den skulle behövas nån gång. Den hav kort och bra info på ämnet.
Kommentera inlägget här: