Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Några tillbakablickar är inte fel

Kategori: Allmänt

Inget nytt idag. Det gick helt ok bra med redigeringen igår men inte superbra. Blev bara ett skrivpass istället för två av logistiska skäl. Har inga direkta minnesbilder av skrivpasset igår så det var väl bara lite småpill antar jag.Jag har lite tillbakablickar som kommer in i mitten och slutet av manuset och de gör mig alltid lite nervös även om jag gillar det greppet, i måttliga mängder...

Idag ska jag på föreläsning inom hållbarhet om hur vi kan minska på byggavfall, transporter etc. Logistik helt enkelt gissar jag men vi får väl se.

Men viktigast av allt, igår kom mina nya skor in. Det var verkligen på tiden med ett par nya så nu kan jag gå igen utan att skämmas! Brukar inte gilla att shoppa men dessa gjorde mig faktiskt lite glad :) 
 
 
Varierande utsikt på väg till tåget idag. Rådjuren och jag är kompisar, de vågar sig helt nära. Förutom när hunden är med...   
 
 
Och den här bilen som står parkerad vid stationen sedan några dagar, vad sjutton är det som händer här!? 
 
  
Sedan ett stycke stationskonst från centralen. Den här typen av ljuskonst gillar jag verkligen! 
 

KOMMENTARER:

  • Isabell Hedberg säger:
    2017-09-26 | 09:04:47
    Bloggadress: http://isabellh.se/

    Sjukt snygga skor! :D
    Kram!

    Svar: Woohoo, tack! Har inte fått ont i fötterna ännu heller trots att jag gått en hel del under förmiddagen :)
    Helena Dahlberg

  • Elin Säfström säger:
    2017-09-26 | 10:01:36
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Vilka härliga bilder! Inte minst på skorna, som är skitsnygga.

    Svar: Yey, tack! Var så trött på mina gamla svarta....
    Helena Dahlberg

  • Annika säger:
    2017-09-27 | 08:45:53
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Vilka fina bilder, jätteroligt med en inblick i vardagen :)
    Och snygga skor!
    (Löst mysteriet med bilen ännu?)

    Svar: Tack! Nej den där bilen har jag inte lyckats lösa...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: