Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Fortsatt redigering

Kategori: Allmänt, Redigera

Jaha, redigerar vidare. Allmänt småplock. Förtydligat en karaktärs familjeförhållanden. Ändrat på en skåpbil jag hade i inledningen som jag senare i manuset kom på att det skulle vara en vanlig bil. Efter ändringen blev jag dock osäker på om det skulle vara en vanlig bil eller en skåpbil. Så nu står den frågan på att-göra-listan. Hittade också en eller potentiellt två logiska luckor att rätta till senare i manuset med anledning av detta. 
 
Igårblev det musik i lurarna när jag skrev för ovanlighetens skull. Lugna favoriter på radio. Funkade oväntat bra (på eftermiddagen, på morgnarna är det mest prat & reklam och det funkar inte)! 
 
Behöver köpa regnkläder då jag slängde mina förra året, de jag haft hela livet sen jag kom upp i den här storleken jag har nu. Vilken kvalitet! Nu kändes de lite väl sunkiga och ofunktionella...

KOMMENTARER:

  • Marie: Mitt skrivliv säger:
    2017-09-05 | 09:12:31
    Bloggadress: http://mittskrivliv.wordpress.com

    Skåpbil eller vanlig bil... dessa små detaljer att fundera på som i slutänden faktiskt gör skillnad, fast det låter galet att fundera så mycket på dem :)

    Svar: Haha, ja skönt att omge sig med andra som skriver ibland som förstår komplexiteten i allt det där och hur alla de otaliga små besluten tillsammans är det som till slut gör hela grejen;)
    Helena Dahlberg

  • Elin Säfström säger:
    2017-09-05 | 10:30:40
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Hehe, javisst, bil/skåpbil kan vara ett nog så knepigt dilemma.

    Jag behöver också köpa regnkläder. Har knappt ägt några i vuxen ålder, tror jag, men nu är det hög tid, för min dotter älskar att vara ute i regnet.

    Svar: Låter bra, det finns inget dåligt väder... Men nu blev det sol igen så skjuter upp det lite till. Snart kanske de reas ut ;)
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: