Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Det var en gång 50 sidor råmanus

Kategori: Allmänt

Just den här dagen för precis ett år sen hade detta projekt lett fram till ett råmanus på lite drygt 50 sidor. Mycket har hänt sedan dess. Nu gäller det bara att orka sista biten här. Upploppet.
 
Ligger nu på sidan 214/362 och redigerar. Har kommit in i ett betydligt stökigare textparti i och med de senaste kapitlen jag jobbat med nu i veckan. Där rätt mycket mer än tidigare behöver skrivas om och ändras, både språkligt och innehållsmässigt. Även flera i och för sig väldigt roliga ledtrådar att portionera ut tidigare i texten så att det hänger ihop. Börjar tvivla på att jag nånsin kommer ut på andra sidan, även om jag ju vet att det "bara" är att gnata på så känns arbetet helt oändligt just nu. För att ha chans att hinna igenom manus inom september månad såsom tänkt så borde jag ligga på s 272 efter denna vecka. Blir ju otroligt tajt måste jag säga. 
 
Men men idag behöver jag inte fundera så mycket över det eftersom jag jobbar hemma som varje onsdag så det blir inget skriv. Men jag ska verkligen försöka hålla fokus även i slutet av veckan denna gången. September är snart förbi. Håller tummarna för att det ska gå! Inga konferenser eller annat otyg inbokat i alla fall... 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: