Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Smälter respons

Kategori: Allmänt, Respons, Roman, att skriva

Responsrundan för oktober är klar. Kan andas ut. Det var betydligt jobbigare att gå in med denna text som jag känner mig så osäker på än vad det var med mina tidigare betydligt mer genomarbetade inlämningar, som jag också till skillnad från denna har trott på helhjärtat.
 
Ingen rekommenderade mig att lägga ner skiten eller stryka hela rasket och skriva en helt ny inledning i alla fall så manus ett är fortfarande ett alternativ att jobba vidare med. Ska fundera idag, läsa igenom responsen igen och försöka smälta den och texten i övrigt. Är trött i huvudet så jag ska låta det ta lite tid här och inte stressa in i nästa projekt. Målet är att ha tjugo sidor av nånting klart till vår nästa responsrunda i november. Känns lagom. 
 
Ska försöka hitta något relationsdrama när jag går förbi pocket shop på väg till t-banan i eftermiddag. Var länge sedan jag läste något i genren och inbillar mig att det blir lättare att bedöma mitt eget manus om jag har något att jämföra med. Känns uppfriskande med en utblick i en annan genre efter det senaste årets deckarfokus också måste jag medge. 
 
Håller tummarna för en lugn och behaglig dag! 
Kommentera inlägget här: