Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Pumpa och paus

Kategori: Allmänt, att skriva, dagbok

Pumpan levererar. Mitt livs första faktiskt efter omfattande besvikelser från barnen förra året när vi inte hade någon... Var ju rätt roligt pyssel faktiskt, men jösses vad mojsigt det var i mitten. Inte vad jag hade tänkt mig. På bilden hade den hunnit slockna dock.
 
 
Jobbar hemma idag igen. Trist men praktiskt. Går nog bättre nu när barnen är iväg, igår var äldsta dottern hemma sjuk och då är det betydligt svårare att jobba än annars. Förut tog jag alltid vab när de var sjuka men nu när min man pluggar känns det inte lika självklart med det inkomsttappet särskilt som jag har ett jobb där det mesta kan skötas hemifrån utan större problem. Mannen tar också vab för det mesta av samma anledning men just igår hade han obligatoriska lektioner. 
 
Imorgon ska jag redigera vidare och börjar bli riktigt sugen. Har en känsla av att november kan bli en riktigt bra skrivarmånad! 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2017-10-31 | 09:45:53
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Snygg pumpa! Har lovat dottern att försöka mig på någonting liknande idag ...

    Svar: Vad roligt! Var inte så svårt som befarat. Blev dock lurad av någon hurtig bloggare att det är plättlätt att spara pumpafröna och rosta dem, det var det inte. Inte alls lika gott som jobbigt så det avråder jag från... Släpa hem själva pumpan är väl det värsta momentet annars.
    Helena Dahlberg

  • Annika säger:
    2017-10-31 | 10:55:30
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Cool pumpa! Har också "lurats" att spara fröna en gång, men även om miljön nog gillade tilltaget så tycker jag att det var mycket ståhej för väldigt få rostade frön. Femåringen slevade ur exakt en skopa innanmäte innan det lät "iiiouuuu" och så fick jag ta över :-D

    Svar: Haha, igenkänningen är total här. Kan förstå kidsen...
    Helena Dahlberg

  • Elin Säfström säger:
    2017-11-01 | 13:07:04
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Jag blev tvungen att köpa en mycket, mycket större pumpa än jag hade tänkt, men det var ändå överraskande lätt att få till ett acceptabelt resultat:)

    Innanmätet slängde vi oavkortat.

    Svar: Klokt!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: