Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Chockstart & Lix

Kategori: Allmänt, Deckare, att skriva, dagbok

Hjälp, idag behöver jag ta tåget som går 6.21 för att hinna i tid till första jobbmötet! Förut, innan vi varvade ner våra liv så tog jag det tåget för jämnan. Plus hade små barn som inte sov ordentligt på nätterna alla gånger heller. Kan för mitt liv inte förstå hur vi pallade! 
 
Får se om jag orkar ro iland dagens skrivplaner vilka är att - snygga till manus nr ett på väg till jobbet och
- jobba med de spännande texter jag får äran att ge respons på under resan hem ikväll.
Men skulle inte bli alltför förvånad om jag somnar istället när vi skakar iväg om en stund här :/ 
 
Lixade mitt nyligen inlämnade manus igår och fick 31 på läsbarheten (alltså lättläst, skönlitteratur) och 78 på ordvariationen. Där finns det ingen skala så vet inte hur den ska tolkas riktigt. Det här blogginlägget hade för att jämföra 28 på läsbarheten (alltså enklare än manuset) och 95 på ordvariationen. Lite roligt att få sin text beskriven i beräkningar och siffror! 

KOMMENTARER:

  • Bara hittepå säger:
    2017-10-06 | 19:09:07
    Bloggadress: http://barahittepa.blogspot.com

    Hm, det var intressant. Lix kan ju inte fånga allt så klart, men jag gillar ju också siffror så jag stoppade in mitt senaste blogginlägg i mätaren. Fick tillbaka ett värde på 32, och det känns väl rimligt.

    Hoppas att du hann till ditt möte.

    Svar: Ja, roligt att jämföra lite! Stoppade in texterna från två av dagens jobbmail nu och det blev 41 respektive 49...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: