Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Tumvantar

Kategori: Allmänt, Redigera, att skriva, dagbok, vi som skriver

Bästa inköpet i år är mina tumvantar. Har försökt alla år med fingervantar men det går faktiskt inte att hålla sig varm i sådana. Så nu äntligen fick jag ändan ur och slog till på ett par tumvantar istället. Så skönt! Synnerligen nöjd med årets vinterkläder. Den gamla jackan hade varken fungerande blixtlås eller knapparna kvar och var dessutom fel storlek eftersom det var ett panikköp från tidigare köldknäpp 2009 när jag hade bebis och alla vinterjackor var slut när jag väl kom iväg. Nu håller jag värmen trots minusgrader!
 
 
Ser fram emot att bita tag i manuset igen efter gårdagens vila. Lyxade till det med favvofikat alla kategorier igår. (Hann äta upp resten av paketet innan kameran åkte fram...)
 
 
 
På tal om tidigare inlägg om mina kära höstskor så kom jag på nu att även mina vinterskor faktiskt är riktigt snygga och har hållit sig fint sedan 2012. Fick köpa nya efter att mina gamla blev nersölade när yngsta dottern föddes. 
 
 
 
Idag ska jag annars hålla kurs i byggarbetsmiljö vilket jag verkligen ser fram emot. Är utan tvekan vår viktigaste fråga. Vi har haft lite hemskheter tidigare men det var många år sen nu lyckligtvis. Men alltid en viktig fråga att arbeta med. Brukar inte hålla så mycket kurser annars vet inte varför det har klumpat ihop sig här. Har en nästa vecka också sen är det inga fler i år. 
 
Viktigast av allt frågar jag mig vad jag ska ta med att läsa under helgens resa till Finland. Kommer för ovanlighetens skull lämna datorn hemma. Går nog förbi pocket shop idag och kikar lite, om jag hinner... 
Kommentera inlägget här: