Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

På G

Kategori: Allmänt

Ja, nu är jag äntligen på G igen efter allt tjorv. Ett riktigt bra pass igår. Visserligen går jag in väl mycket i detaljerna nu men det brukar behövas lite pill i texten efter en längre paus tycker jag, för att komma ini känslan igen.

Ingen refusering igår heller så nu kan jag andas ut lite till fredag då de där hemskheterna visst också verkar skickas ut.

Idag ska hunden vara ensam hemma en lite längre stund för första gången. Tror det ska gå bra men är ändå lite nervöst. Annars står uppförandekoder på agendan, helt ok.

KOMMENTARER:

  • Marie: Mitt skrivliv säger:
    2017-11-07 | 09:47:42
    Bloggadress: http://mittskrivliv.wordpress.com

    Skönt att du slapp en måndagsrefusering, iofs är de bättre än de trista fredagsvarianterna (om de nu nödvändigtvis måste komma alls).
    Håller med om att det blir mycket pill och detaljer för att man ska komma in i känslan igen. Men så tänker jag att det får vara.

    Svar: Ja tack, skönt att slippa. Skrev i något tidigare inlägg att jag faktiskt föredrar de förlag som inte hör av sig alls framför de som skickar de där trista och bara onödigt deppiga standardvarianterna... Idag blev det mer pill men som du säger, så får det vara, huvudsaken att jag är på väg framåt igen!
    Helena Dahlberg

  • Annika säger:
    2017-11-07 | 13:27:51
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Hoppas tesen stämmer, om refuseringar på måndag och fredag, då får vi vila några dagar nu :-) Har två förlag kvar som inte svarat och klättrar ärligt talat på väggarna. Visst gjorde du dina utskick relativt tätt inpå varandra? MYCKET rutinerat i så fall, så slipper du vänta på besked i typ ett halvår.

    Svar: Jo fick eld i baken när första refuseringen dök ner efter bara några veckor. Har skickat två rundor, har en runda kvar som jag hoppas få till före jul. Orkar inte för många på en gång, är ju en del tråkig administration runt det hela. Efter det vet jag inte riktigt vad planen är...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: