Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Får man leken tåla...

Kategori: Allmänt, Redigera, Respons

Ok, ger man sig in i leken får man leken tåla. Hade ett bra snack med min man igår om den här rekryteringsprocessen och kom fram till att jag kör vidare nu när jag gett mig in i leken så att säga. Vore onekligen en väldigt rolig tjänst som jag tror skulle passa mig perfekt om jag väl tar mig igenom och lyckas knipa den. Så nu kör jag på här, allt ska vara klart före jul i alla fall så det är ju skönt.
 
Men sen ska jag inte söka några fler jobb, har bett min man att påminna mig om detta framöver om/när jag får för mig att söka någon tjänst igen. Ska köra på Annikas linje och starta eget i så fall när tiden är inne. Har tänkt på det så många år och det vore bara dumt att inte göra det. Gärna tillsammans med några kollegor eller vänner. Så efter det beslutet känns det faktiskt riktigt bra, nu när jag vet att det är sista gången jag behöver utsätta mig för detta. 
 
Lyckades dessutom redigera sex sidor igår. Det satt rejält skönt! 
 
Snart dags för inlämning i vår responsgrupp igen. Hoppas kunna lämna in något denna gång! Så får kag tillbaks responsen under julsemestern vilket är bra tajming för mig att orka/hinna gå igenom och reflektera. Satt med novemberresponsen igår kväll. Vilken tid det tar, fattar inte hur jag klarade av kursen i somras samtidigt som jag jobbade :/ 
 
Och hunden växer. Har mer än tredubblat sin vikt sedan han flyttade in här i augusti. 
 
Kommentera inlägget här: