Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Bättre än oktober

Kategori: Allmänt, Redigera

Sista rycket på november här nu. Är ju enkelt att slå oktober i produktivitet för då gjorde jag väl i stort sett ingenting på manus. Hittills i november har jag tagit mig 29 sidor framåt sedan jag började räkna igen den 13:e. Helt ok tempo. Bara 12 sidor förra veckan dock men det var ett svårt parti och på fredagen poppade det upp jobb så jobbade på tåget vilket hör till ovanligheterna.
 
Julmusiken är igång här hemma. Julpyntet har startat. Barnens aktiviteter börjar ta jullov så det blir lite av ett andningshål att slippa flänga. Nästa termin ska vi skära ner lite, det är för hysteriskt nu. 
 
Gick in i en rekryteringsprocess också men funderar allvarligt på att skippa alltihop och aldrig mer någonsin byta jobb efter att ha fått mailet med alla tester och blanketter de vill att man fyller i. Bland annat 249 (!) personlighetsfrågor av varierande karaktär varav vissa riktigt privata som jag inte kan fatta har i en jobbintervjusituation att göra överhuvudtaget, ett en timme långt logiktest och massa dravel om allt mellan himmel och jord. Suck och stön, helt ofattbart. Är ju trots allt bara ett vanligt jobb, men man kan tro av testerna att döma att hela mänsklighetens framtid står och faller med denna rekrytering. 
 
Så får se om jag ska orka köra vidare i denna konstiga process eller bara skiter i alltihop... 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-11-27 | 08:59:32
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Ja, vilka rekryteringsprocesser det är nu för tiden, tillräckligt för att vilja bli egen företagare och aldrig mer söka jobb.
    Låter som ditt manustempo är mycket vettigt :-)

    Svar: Ja det är lite lockande men tyvärr är jag för feg/bekväm för att starta eget...
    Helena Dahlberg

  • Elin Säfström säger:
    2017-11-27 | 10:10:18
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Trevligt med julstämning därhemma! Har själv medvetet hållit emot, för att inte hinna urlaka det hela för min treåring. Men så fort det blir december, då jävlar!

    Men alltså, det där med rekryteringsprocesser ... Jag blir så TRÖTT. Alla dessa idiotiska tester. Jag hatar det. (Oops, där pissade jag eventuellt bort mina chanser att få nya jobb i framtiden, eftersom arbetsgivare garanterat dammsuger nätet efter info om arbetssökande). Förstår om du backar ur hela grejen.

    Svar: Snart smäller det då! Oups ja, hittar rektryteraren min blogg blir jag riktigt imponerad av hans research! Kanske han kommer in och kommenterar under dagen,haha!
    Helena Dahlberg

  • Skriva läsa leva säger:
    2017-11-27 | 19:44:44
    Bloggadress: http://skrivalasaleva.wordpress.com

    Låter som att du kommer framåt med manuset i ett rätt bra tempo. :)
    Men vilken rekrytering! För ett "vanligt" jobb? Hjälp. Hittills sluppit det på de senaste två årens olika jobb. Tack och lov!

    Svar: Ja det är helt galet och känns rätt meningslöst faktiskt. Får en verkligen att tappa sugen på själva jobbet...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: