Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Spara till en uppföljare

Kategori: Allmänt

Jag tänker i serier när jag skriver, inte fristående böcker. Därav sparas vissa saker till uppföljaren. Frågan är hur mycket man kan spara utan att denna bok känns "ofärdig" vilket jag sitter och filosoferar över idag. 
 
Exemeplvis får man i den här boken lösningen om vem som ligger bakom det som sker men bara en hint om anledningen till varför denne agerar som den gör. I nästa bok får veta mer och gå djupare i allt som ligger bakom. Frågan är om det är ok eller om jag måste borra djupare i bakgrunden redan nu. Typisk redigeringsfråga, ska bli intressant att se hur det känns när jag läser igenom i helgen. 
 
Har skickat manuset till maken för utskrift nu (är för oteknisk för att skriva ut själv, sorgligt men sant...). Blir spännande att se hela bibban IRL! 
 
Idag är det halvdag och trafikvakteri vid skolan och jobba hemifrån och allt möjligt. Imorgon däremot. Ta da! Skrivresa!! Nerverna på helspänn.
Kommentera inlägget här: