Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Sista rycket?

Kategori: Allmänt, Mitten, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Idag hoppas jag på sista rycket så att jag kan hinna med en liten paus från manus också innan min skrivresa tillika kick off för redigeringsrundan över Kristi himmelfärdshelgen. 
 
Öbervägde att lämna det här sista kapitlet jag behöver färdigställa halvfärdigt istället men det känns så trist med en lucka i mitten, även om den är så liten som ett halvt kapitel så blir det ändå ett avbräck. Så nu för jag klart. Sedan planerar jag hur jag ska redigera och läser in mig p redigeringsprocessen drygt en vecka innan det är dags att dra igång. Har köpt nesbos senaste också om jag får tid över att läsa vore det en riktigt bra inspirationskälla även om mitt manus inte alls är actionbaserat som hans. 
 
Ser ut att bli varmare den här veckan. När ska man få vår på riktigt?! 
Kommentera inlägget här: