Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Mitten sist

Kategori: Allmänt, Mitten, att skriva, dagbok, vi som skriver

Arbetet med mitten av manuset fortsätter. Nu när jag bara har några få kapitel kvar måste jag säga att jag är supernöjd med mitt strategival i vintras. Då jag när jag körde fast med att skriva mitten istället, efter tips från andra bloggar, hoppade fram och skrev klart slutet istället. Vilket resulterade i att jag nu sitter här med massa mittenkapitel att skriva. Men med den stora skillnaden att nu löper det på och även denna del känns rolig och kreativ att skriva på istället för en transportsträcka mot slutet som det kändes förra gången kag försökte mig på Mitten. 
 
Igår lyckades jag få ner drygt hälften av de antal tecken som är målet för veckan, superbra att det rullade på så bra med tanke på att det är kortvecka och allt. 
 
Nu ska det jobbas hemma! 
Kommentera inlägget här: