Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Slö och loj

Kategori: Allmänt, Mitten, att skriva, dagbok, vi som skriver

Nu är det slätstruket på skrivfronten här. Lyckades få datorn hyfsat i form igår så att det går att logga in utan externt tangentbord igen i alla fall, alltid något. 
 
Skrev prick 2000 tecken. I total avsaknad av känsla eller inspiration utan maximalt likgiltigt. Nu vill jag bara få de här kapitlen klara någon gång så jag kan komma vidare i processen.
 
Det är förvånansvärt svårt att komma ihåg vad som händer före respektive efter de mittkapitel jag skriver nu. Får gå tillbaka till mitt fantastiska excel-synopsis och titta hela tiden. Föga inspirerande men skönt att kunna hitta vad jag söker på någon minut i alla fall. Kan inte tänka mig hur detta skulle vara om jag inte hade någon synopsis att falla tillbaka på och skulle sitta och försöka hitta svaren i worddokumentet med löptexten istället. Det hade aldrig gått, då hade jag fått gissa och ändra i redigeringen sen om det blev fel. 
 
Boxer levererade i alla fall igår som utlovat så nu gäller det  bara att hålla mig vaken ikväll så kan det bli Eurovisionfest!! 
Kommentera inlägget här: