Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ett litet ryck

Kategori: Allmänt, Mitten, att skriva, dagbok, vi som skriver

Igår fick jag chans på ett litet ryck och fick ner hela 7 000 oinspirerade tecken och ett kapitel avslutat. Tror bara det är två kapitel kvar nu men känner mig förvånansvärt förvirrad. Nyss var det ju fem kapitel kvar så får det inte att gå ihop. Men, men.
 
Drömmer nu om ett fortsatt ryck så att jag blir klar denna vecka och kan vila mig i form till skrivhelgen i slutet av maj. Drömma kan man ju alltid... 
 
Idag blir det troligen inget skrivet i alla fall i sann onsdagsanda. 
 
Skönt att Robin Bengtsson gick vidare igår, hade lovat barnen att han skulle vara med på lördag :/ För mycket ballader för min smak dock, hoppas på lite mer fart på torsdag. 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2017-05-10 | 12:39:02
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Förvånansvärt ofta är alla mina mödsamt framknackade tecken extremt oinspirerade. Men ibland glimrar det till även i den typen av text, när man sedan går tillbaka för att se vad det var man åstadkom egentligen.

    Svar: Skönt att höra att man inte är ensam i känslan, en oinspirerad text är i alla fall bättre än ingen text alls (för det mesta i alla fall...)
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: