Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Sluta med ett "Oj!"

Kategori: Allmänt, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Igår var en riktig katastrofdag teckenframstegsmässigt. Men väldigt givande och inspirerande på andra sätt. 
 
I podden "skriv en bestseller" talade de om vilken känsla slutet av manuset ville lämna läsaren med. Mitt manus slutar tveklöst med ett stort "OJ!" Det gäller båda mina manus nu när jag tänker efter så kanske blir min gimmick som författare :) Vet inte om det är bra eller inte dock... 
 
Det som var en rolig överraskning under gårdagen var att jag fick i uppdrag att ta fram kommunikationsstrategi och skriva pressmeddelanden åt hans nystartade bolag som ska ha en lansering nu i mars och gärna skulle få lite "gratis" publicitet och skjuts i samband med det. Det var riktigt roligt och jag blev själv supernöjd med pressmeddelandena som riktar sig till lokalpress & nån branschtidning. Så nu håller vi tummarna och hoppas på lokal nyhetstorka mot slutet av mars, riktigt spännande att se om någon nappar! 
 
 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2017-03-04 | 15:12:08
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Har du kommit till detta "Oj!" än i nuvarande manus (för du har ju inte skrivit alldeles färdigt ännu)? Visste du från början att det skulle bli oj, eller har det kommit med tiden? Så spännande att få veta hur andra gör och tänker?

    Svar: Nej jag har inte skrivit mitt oj! ännu men har ett halvfärdigt synopsis där det finns en plan för hur det slutar men vi får väl se vad det lider... Hade inte alls tänkt på frågan vilken känsla slutet lämnar läsaren med innan jag lyssnade på podden men det är solklart att mina två slutar med varsitt oj! Vilket nog har att göra med 1) att jag ogillar utdragna slut och 2) att jag jobbar på vad jag hoppas ska bli två trilogier så lägger upp för uppföljarna också.
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: