Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Semester!

Kategori: Allmänt, Deckare, Roman, att skriva, dagbok, vi som skriver

Idag har jag semester. Tar alltid ledigt när något av barnen fyller år. Blir så uppspelt, nostalgisk och rörd att jag aldrig skulle kunna koncentrera mig på jobbet ändå... 
 
Snart ska vi in och sjunga, håller tummarna att presenten går hem. Sedan hänger jag med henne till dagis (hoppas de håller sig inne idag för det är minusgrader och snöstorm...). Går hem när äldsta slutar skolan vid 14 och förbereder öppet hus för släkten från kl 16. Har bakat tårtor & pajer hela söndagen så det bara ska vara att langa fram. 
 
Så idag kommer jag inte tänka på manus alls. Igår gick det fortsatt dåligt men jag fick ner 1 000 tecken på väg till jobbet i alla fall. Tur i oturen att jag inte har någon officiell dead line från ett stort, hett förlag att ta få extra ångest över i alla fall :/ Får nog förlika mig med att det helt enkelt inte är lika roligt att knyta ihop trådar som att lägga ut dem... Längtar så sjukt mycket tills jag får börja redigera. Låt mig nu bara bli klar nån gång med detta första utkast!! 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2017-03-07 | 12:25:21
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Åh, det låter så himla mysigt! Dör av tårtsug här!

    Svar: Ja, tårta är bäst! Men nu är man lite väl mätt :/
    Helena Dahlberg

  • Kristina säger:
    2017-03-07 | 14:36:03
    Bloggadress: http://kristinawestling.se

    Åh jag känner igen känslan. I början flöt mitt manus på underbart bra, som en virvlande älv! I slutet liknade det mer en uttorkad å... Det är inte alls konstigt att du känner såhär. Att knyta ihop säcken kräver extremt mycket mer tankekraft än att bara skriva och få fram ny text.

    Svar: Så sant, så sant. Får fundera på om jag behöver sänka mina mål dessa veckor...
    Helena Dahlberg

  • Annika säger:
    2017-03-07 | 17:27:37
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Jag brukar få knytaihoptrådarna-blues, vara helt nere och tycka att jag och mitt manus är skit. Hoppas det känns bättre för dig rätt snart, kanske är ett härligt kalas bästa medicinen :)

    Svar: Tack, skönt att det verkar vara "normalt" detta...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: