Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Plats för skrivhelg?

Kategori: Allmänt, Inspiration, Roman, Slutet, att skriva, dagbok, vi som skriver

Börjar så smått planera för en skrivhelg. I huvudsakligt syfte att se om jag kan sitta en längre stund och skriva istället för de korta passen jag kört hittills som väl som längst varat två timmar. Och om jag trivs med det i så fall. Annars kan det ju bli svårt om jag nu ska ha som mål att försörja mig som författare, vilket jag har även om kunskapen om vad det egentligen innebär är rätt begränsad och det är oklart om jag ens skulle gilla det när det väl kommer till kritan. 
 
Så, Kristi himmelsfärd vore nice. Något gärna särpräglat hotell eller annat typ av boende i en inspirerande miljö. Som passar en måttlig budget som min. Max 1,5 timmes bilresa också om jag ska hinna skriva något. Dags att börja googla! 
 
Annars har jag anteckningsblocket framme för att göra noteringar om denna viktiga dag som är den första dagen på resten av mitt manus. Och det gläder mig något enormt att känslan faktiskt är "nyutsprungen vår", just som jag tänkt mig i manuset :) Dock är det betydligt kallare än vad det är i manuset men det tror jag att jag kommer ignorera faktiskt. Kan ju variera så mycket år från år just den biten. 
 
Dagens himmel:
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: