Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Knausgård-känsla

Kategori: Allmänt

Efter gårdagens skrivpass fick jag ett uns Knausgård-känsla. Hela skrivpasset gick åt till att på tre sidor beskriva när en av huvudkaraktärerna hämtar en kopp kaffe från en kaffemaskin på kontoret. Det hela framstod som ett riktigt bra parti såhär direkt efter men skulle nog lika gärna kunna visa sig vara en ren och skär katastrofsekvens senare vid redigeringen, vad vet jag. Den var rolig att skriva i alla fall! 
 
Har redan fått ihop veckans antal tecken i och med det extra skrivpasset i onsdags så funderar på att kanske slappa lite idag. Får se på tåget hur det känns... 
 
I helgen ska man visst ställa om klockorna så då går man back en timme också. Suck, tycker det är dags att avskaffa sommartid/vintertid... 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-03-24 | 10:37:00
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Ja, alltså de där tidsomställningarna borde vi avskaffa, jag förstår verkligen inte syftet. Inte avundsjuk på förskolepersonalen som försöker få en grupp mycket små barn att äta och sova "på fel tid" två gånger per år.
    Gillar verkligen sådana där längre partier om ett kort stycke tid, som variation i en berättelse som går lite fortare i övrigt. Brukar få en känsla av att det helt plötsligt blir mycket närvarande och nästan i slowmotion innan det kör igång igen i högre tempo.

Kommentera inlägget här: