Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Arbetsmiljö på agendan

Kategori: Allmänt

Fredag igen,vad hände?
 
Idag ska jag på ögonundersökning, något jag dragit på alltför länge. Arbetsmiljö är en ständig rubrik på jobbet eftersom jag är i den riskfyllda byggbranschen och vi vill såklart göra allt i vår makt för att förhindra att en kollega eller nån annan på våra byggen skadar sig. Mina egna arbetsmiljörisker är rätt lätta att identifiera.
 
Nummer ett är ögonen. Sedan jag började skriva på fritiden har det gått snabbt utför för min syn. Större delen av arbetsdagen stirrar jag på datorskärmen. Sedan skriver jag på resan. Sedan lagar jag mat och fixar lite hemmasysslor. Läser bloggar och spelar crossboss. Det är typ det och det som min coach på området tjatar om är att jag måste ta pauser och stirra ut i fjärran för att avlasta ögonen och ge dem lite variation. Men det är oväntat svårt att ta sig dessa pauser.
 
När jag går in i något fastnar jag oftast direkt och så vill jag bara köra på tills det är klart ellerjag verkligen måste sluta. Har så svårt att ta en paus och sedan kunna uppbringa samma entusiasm igen för uppgiften. Det är snudd på omöjligt och utan den där entusiasmen blir ju allt så förbaskat tråkigt... 
 
Nummer två på risklistan är rygg-och axelproblem. Så nu bokade jag in en massage nästa vecka också. Hoppas jag inte har fått alltför dålig syn nu sedan förra året för då blir jag riktigt deppig. 
 
För övrigt har vi juristkonferens nu torsdag - fredag. GIFK ut och åt middag på kvällen också. Det här mysiga stället med libanesisk mat. Riktigt gott och fräscht! 
 
 

KOMMENTARER:

  • Elin Säfström säger:
    2017-03-18 | 02:48:15
    Bloggadress: http://allabloggarutomjag.blogspot.se/

    Gud, vad jobbigt med ögonen! Jag sitter själv ständigt och stirrar på en skärm eller annan och periodvis har jag känt att ögonen inte hänger med. Sedan har jag nått en viss ålder också, då glasögonstyrkan ökar dramatiskt för varje besök hos optikern. Var ska det sluta, undrar man. Hoppas att undersökningen gick bra och att resultatet inte var nedslående.

    Svar: Ja, det är väl bara att vänja sig... Nu är det avklarat och gick helt ok,vänstern funkade rätt bra men högerögat var suddigt... Skumt att det är så olika men det kanske är helt normalt,vad vet jag...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: