Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Ännu en icke-dag

Kategori: Allmänt

Återhämtar mig från gårdagens semester med att jobba hemma. Ännu en icke-skrivardag med andra ord. Kanske kan det göra att jag taggar till imorgon när det är dags igen? Men kan tyvärr inte säga att jag är särskilt sugen...
 
Hann inte knäppa någon bild på kalasgrejerna igår innan vi högg in men här är vad som blev kvar av tårtan.
 
 
Många i släkten var sjuka så vi blev fem vuxna och fyra barn till slut. Vilket var himla tur i oturen eftersom jag tappade en av de två tårtorna i golvet strax före kalaset :/ Upplevde att det var lagom många gäster, man hann prata och umgås med alla utan att det blev för stimmigt. Men såklart saknade vi dem som inte kunde komma, även om det går vilt till de gånger alla är med så är det ju roligt att ses alla tillsammans ibland också. 
 
Läste om Simonas skrivprocess och att hon när hon ska skriva slutet börjar med sista kapitlet, sen det näst sista och så backar hon bakåt. Låter supersvårt men kanske värt att testa eftersom det jag gör nu uppenbarligen inte går så bra... 

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-03-08 | 08:53:24
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Den obligatoriska Frost-tårtan, vi har haft flera :-) Ser gott ut!
    Har faktiskt provat att skriva slutet lite mindre kronologist, hoppat lite mellan klimax och det som kommer före och efter, och jag tycker att det fungerade jättebra. Men jag skrev uttoningen, när allt så att säga ska "normaliseras", allra sist, och det var en fördel för mig.
    Tänkte först skriva mig bakåt, precis som Simona, men tyckte inte att jag hade litterära muskler till det ännu :)

    Svar: Tack, intressant att höra att det funkat för dig att hoppa lite. Håller med om att de avslutande nervarvningskapitlen kan vänta och skrivas kanske till och med allra sist, efter all redigering etc när man vet exakt hur allt förhåller sig...
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: