Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Vet inte vad jag håller på med...

Kategori: Allmänt

Tänkte skriva ett sånt där lite vanligt inlägg om vad jag håller på med. Bara för att inse att jag inte har en aning om vad jag håller på med. Och inte orkar tänka ut det heller. Massa texter att ge respons på vilket är lärorikt men också tids- och tankekraftkrävande. Nu under kursen blir det att jag sitter en del på kvällarna också och oj vad det tär på energinivåerna. Mycket impad av alla som tragglar kväll/natt med sina manusprojekt! 
 
Är också så imponerad av vår lärare som ska ge respons på 8 x 20 sidor varje gång. Vad han måste älska att läsa! Själv behöver jag bara ge respons på 3 x 20 sidor men det är ändå mastigt tycker jag. Sedan har jag min vanliga skrivkompis som jag ger respons på vid sidan av. Plus det gamla vanliga stresspåslaget på jobbet där allt har en tendens att köra ihop sig just innan midsommar (kanske pga alla helgdagar dessförinnan?).
 
I alla fall nåt positivt med att ha sen semester i år. Nu har jag flera veckor på mig att ta hand om all skit som rullat in. 
 
Så nu ska jag göra nåt och sen jobba och sen förhoppningsvis göra nåt mer sen. Får se om allt klarnar mot slutet av veckan...
Kommentera inlägget här: