Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Utmaning; respons på projektpresentation

Kategori: Allmänt

Första utmaningen med skrivkursen blir att ge respons på övrigas projektpresentationer. Jag har ju förberett mig noga på att ge respons på texter men inte vad gäller projektpresentationerna. Och de känns än svårare att kommentera. Vid en googling får jag inte upp någon som helst ledtråd heller. 
 
Efter en stunds eftertanke tänkte jag nog börja med att fokusera på följande;
- finns en tydlig målgrupp, vem vänder sig manuset till?
- finns det en tydlig genretillhörighet? 
- vad lockar mig med presentationen?
- vad gör mig fundersam/osäker?
- var ligger tyngdpunkten, vad har fått mest utrymme i presentationen? 
- någon del jag tycker har fått för lite utrymme som jag skulle vilja veta mer om? 
 
Hursomhelst så är det så superroligt att få ta del av de övrigas planer som börjar ramla in redan nu. Så mycket olika typer av historier, ingen är den andra lik. Överhuvudtaget. Ser fram emot att få vara med en bit på deras väg mot "färdigt" manus. 
 
I eftermiddag är det sommaravslutning med förskolan så idag blir det stressigt att hinna klart allt jobb som ska göras tills dess. Hade hoppats kunna jobba hemma men ett elakt möte kom i vägen med min vikarierande chef så det ville jag inte börja krångla med då det är vårt första. 
 
Hoppas på fint väder i eftermiddag så det blir lite sommaravslutningskänsla. 
Kommentera inlägget här: