Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Prepp inför första textinlämningen på måndag

Kategori: Allmänt, Respons, Roman, Skrivkurs, dagbok, vi som skriver

Alltså all respons i gruppen (på projektplanerna) är så fin och engagerad och det är en fantastisk grupp verkligen, hittills i alla fall. 
 
Nu drar det ihop sig inför första textinlämningen som är nu på måndag. Jag har dragit igenom texten en redigeringsrunda redan och kommer köra ett varv till nu torsdag-fredag för säkerhets skull sen är det bara att hoppa i och hoppas att det flyter! 
 
Sedan har man en vecka på sig att ge respons till varandra och sedan ytterligare en vecka till nästa inlämning osv. hela sommaren.
 
Eftersom jag även kommer vilja bearbeta responsen under vecka 2 i loopen så hoppas jag hinna en första redigeringsrunda för nästa textsjok parallellt med responsen så att mitt eget schema ser ut så här;
 
(Här får man respons)
vecka 1 = bearbeta tidigare respons & redigeringsrunda två inför inlämning.
(Här är det textinlämning)
vecka 2 = respons på övrigas och redigeringsrunda ett inför inlämning 
osv.
 
De första momenten, respons och bearbetning efter respons är ju prioriterade för det är sånt som bara måste göras. Sedan kan ju att preppa texten få stryka på foten om jag inte hinner så att det bara blir en redigeringsrunda innan inlämning. Så då har jag lite luft om det blir för stressigt. Men tror det ska gå bra, har en fin känsla och känner mig taggad! Kursen gör underverk för motivationen redan nu kan jag säga.
 
Idag är det sommarfest på jobbet men det brukar vara rätt så lugna tillställningar...
Kommentera inlägget här: