Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Jobbiga redigeringsbeslut no 1

Kategori: Allmänt

Första redigeringspasset avklarat. Gick ok. Kunde dock inte fatta det första jobbiga redigeringsbeslutet. På skrivresan tidigare tyckte min skrivarvän att jag skulle byta namn på en karaktär. Aj, den sved! Vet att jag borde, stör han sig på namnet så är det säkerligen fler som kommer att göra det. Men det känns så svårt att byta, för mig heter han ju det han heter. Skjuter det lite på framtiden...

KOMMENTARER:

  • Annika säger:
    2017-06-12 | 08:14:54
    Bloggadress: http://www.nastasida.blogspot.se

    Aj, det där med namnen alltså, så jobbigt. För länge sedan hade jag en hp som hette Katrina, och så kom den där orkanen... Inte så lyckat.
    Hur gick det med håret? :)

    Svar: Men vilken dålig tajming, alltid är det nåt...
    Får lägga in en hårbild ja!
    Helena Dahlberg

Kommentera inlägget här: