Romandebutbloggen

Här skriver jag om min väg till romandebut och livet därefter! Debuten kom år 2021 med kriminalromanen Dödsrensaren, skriven tillsammans med maken Jonas Dahlberg. Nästa kriminalroman av oss släpps juni 2024!

Fredag?!

Kategori: Allmänt

Hur kan det redan vara fredag?! Omöjligt. Två veckor kvar till semestern. Två veckor kvar att redigera alla inlämningar på kursen. Sedan blir det skrivpaus och det enda jag ska göra är att ge respons på de andras texter. Och gå igenom den respons jag själv får. Så ser faktiskt fram mot dessa två veckor av den anledningen.
 
Igår gick metoden från att jobba med karaktärerna till kaosredigering. Dvs hoppa runt och fixa det som jag kommer på och som poppar upp i huvudet. Känns bra just nu att inte vara så strukturerad. 
 
I helgen blir det Skansen för hela slanten. Ena dottern kommer vara med och showa på barnens allsång hela juli så kommer känna oss som hemma där sen :) 
 
Hoppas på en lugn och positiv dag på jobbet! 
Kommentera inlägget här: